۱۱ راه براي اينكه در محل كار به شما احترام بگذارند

۹ بازديد

۱۱ راه براي اينكه در محل كار به شما احترام بگذارند


۱. اعتماد‌به‌نفس نشان دهيد

 

 

به همكاران‌تان نشان دهيد كه براي رساندن شركت به اهدافش مشتاقيد و از آنها هم بخواهيد اشتياق‌شان را نشان دهند. اجازه ندهيد شغل‌تان شما را از پا در آورد و شخصيتِ فردي‌تان را حفظ كنيد. كارفرماهاي شما بايد از رفتارتان متوجه شوند كه شما به انتخاب خودتان براي آنها كار مي‌كنيد. اجازه ندهيد ترسِ از دست دادنِ شغل، مانعِ پيشرفت‌تان شود.

 

هميشه يك برنامه‌ي پشتيبان براي زماني كه شايد كارتان را از دست بدهيد، داشته باشيد. اينكه هميشه گزينه‌هايي پيش رويتان داشته باشيد به شما اعتماد‌به‌نفس و انعطاف‌پذيري لازم براي بلندپروازي را مي‌دهد. درجه‌اي از عمل‌گرايي را براي خودتان تعيين كنيد و سپس با توجه به آن، اهداف‌تان را تنظيم كنيد.

۲. سعي كنيد هر وظيفه و مأموريتي كه بر عهده‌تان گذاشته مي‌شود، به موقع انجام دهيد

 

با اين كار هم به سرپرستان و هم به زيردستان‌تان نشان مي‌دهيد كه فردي مسئوليت‌پذير هستيد و به وعده‌هايتان عمل مي‌كنيد؛ همچنين اين كار به ديگران نشان مي‌دهد كه مي‌توانند روي شما حساب باز كنند و اين باعث مي‌شود آنها به شما اعتماد كنند.

 

اگر فُرجه‌اي كه براي كاري به شما داده مي‌شود، غير‌منطقي و ناكافي است، راهي پيدا كنيد كه با رعايتِ ادب و احترام، اين موضوع را به اطلاع كسي كه زمان‌بنديِ مورد نظر را تعيين كرده‌ است، برسانيد.

۳. متواضع باشيد

 

 

پذيراي عيب‌هايتان باشيد، ولي زياد بر آنها تمركز نكنيد. فروتني بايد در شما وجود داشته باشد، ولي حتما بايد با اعتماد‌به‌نفس همراه باشد. مردم به رهبري كه متزلزل باشد و مدام كوتاهي‌هاي آنها را به رخ‌شان بكشد، احترام نمي‌گذارند.

 

انسانيت خود را نشان دهيد امّا تا حدي هم خودستايي و اعتماد‌‌به‌نفس را در خود حفظ كنيد.

 

۴. با بردباري با ديگران برخورد كنيد

 

توجه داشته‌ باشيد كه هر يك از كارمندان داراي درجه‌ي يادگيري مخصوص به خود هستند و بر اساس آن خودشان را با مأموريت‌ها و وظايف شغلي جديد سازگار مي‌كنند.پس، با هر قدمي كه در كارشان به سمت جلو بر مي‌دارند، آنها را تشويق كنيد. برخورد صبورانه با ديگران، نشان مي‌دهد كه شما توانايي‌هاي همكاران‌تان را باور داريد و معتقديد آنها مي‌توانند دانش و مهارت‌هايشان را توسعه دهند. مردم به كساني كه رفتار خوبي دارند بيش‌تر احترام مي‌گذارند و از اينكه سؤالات يا مشكلاتشان را با اين افراد در ميان بگذارند، نمي‌ترسند.

 

۵. به همكارا‌تان احترام بگذاريد، حتّي اگر با آنها مشكل داريد

 

هرچند، هميشه با همكاران‌تان توافق كامل نداريد، بايد با هر كسي كه در طول روز كاري با وي برخورد مي‌كنيد، با احترام و حرفه‌اي برخورد كنيد. در دنياي حرفه‌اي، همه چيز به سرعت تغيير مي‌كند. كسي كه امروز زيردست شماست، ممكن است فردا رئيس‌تان شود يا همكارتان ممكن است به شركت ديگري بپيوندد و مشتريِ آينده‌ي شما باشد.

 

۶. به شايعات دامن نزنيد

 

 

هرچند، شايد گاهي وسوسه شويد كه به شايعات گوش كنيد و آنها را براي ديگران تعريف كنيد. امّا اين كار باعث مي‌شود در نظر ديگران براي حفظ اطلاعات محرمانه، غير‌قابل‌اعتماد جلوه كنيد. شايعه‌پراكني باعث خواهد شد ديگران فكر كنند شما از شرحِ بد‌اقبالي‌هاي ديگران لذت ببريد كه اين راه خوبي براي كسب احترام نيست.

 

۷. ديگران را هم در جريان بگذاريد

 

در مورد تغييرات سازماني و تأثيري كه مي‌توانند براي همه داشته باشند با كاركنان‌تان صحبت كنيد. كارمندان را تشويق كنيد تا سؤال كنند و بدانند كه در شركت چه مي‌گذرد؛ يك راه ساده براي انجام اين كار انتشار يك خبرنامه‌ي داخلي است.

۸. كاركنان دوست دارند تشويق شوند

 

 

اين كار اعتماد آنها به توانايي‌هايشان را بالا مي‌برد و به آنها انگيزه مي‌دهد تا بيشتر كار كنند و مسئوليت‌ها و مهارت‌هاي جديدي ياد بگيرند. اگر لازم است از عملكردِ كارمندتان انتقاد كنيد آن‌ را با تعريف از كاري كه او در انجامش موفق است، همراه كنيد. اگر مشكلي پيش آمد، هرگز كسي را در برابرِ ديگران به خاطر آن سرزنش نكنيد. اگر درباره‌ي گروهي از كارمندان صحبت مي‌كنيد، مشكل را شرح دهيد و توضيح دهيد كه چه اقداماتي براي جلوگيري از تكرار آن در آينده لازم است، انجام شود.

 

۹. دانش‌تان را با همكاران‌تان به اشتراك بگذاريد

 

اين عمل، نشان مي‌دهد كه شما به توانايي‌هاي آنها براي مقابله با موقعيّت‌هاي جديد ايمان داريد و آن‌قدر به آنها اعتماد داريد كه اين دانسته‌هاي ارزشمند را با آنها در ميان مي‌گذاريد. وقتي به دنبال دانش هستيد بايد ابتدا، همچنين بايد ارزش يادگيري گروهي را درك كنيد.

 

به اشتراك‌گذاريِ دانش، كمك مي‌كند در محل كارتان اخلاق تيمي به وجود آوريد و ديگران را هم در موفقيت‌هايتان شريك كنيد. با اين روش هر كدام از كارمندان‌تان، همكارش را نيز در اين مسير با خود همراه مي‌كند و هر فردي نقش خود را در موفقيّت شركت ايفاء مي‌كند.

۱۰. مرتب و با برنامه باشيد

 

 

محيط كاريِ فعال، نشان مي‌دهد كه افراد سخت‌كوشي در راه رسيدن به اين نظم تلاش كرده‌اند، ولي محل كاريِ آشفته، نشان خواهد داد كه شما اهميّتي براي تصويري كه شركت در ذهن مردم باقي مي‌گذارد، قائل نيستيد. لباس پوشيدن شما نيز جلوه‌اي از ارزش و اهميتي است كه براي تصويرِ حرفه‌اي‌تان، قائل هستيد. هر روز كه سرِكار مي‌رويد، طوري لباس بپوشيد كه انگار مي‌خواهيد براي درخواست افزايشِ حقوق حاضر شويد.

 

۱۱. هميشه حرفه‌اي باشيد، حتي در مهماني‌هاي كاري

 

به عنوان آخرين نكته‌، اگر به دنبال كسب احترام در محل كار هستيد، در جشن‌هاي دسته‌جمعيِ شركت، حركت نا‌بجايي نكنيد. حتي اگر مراسم خارج از چارچوب شركت و غيررسمي برگزار شود، باز هم، وقتي در مراسمي مربوط به كارتان شركت داريد، رفتارهاي غيراخلاقي و حرف‌هاي نامناسب وجهه‌ي حرفه‌اي‌تان را از بين خواهد برد.

 

زندگيِ شخصي‌تان به خودتان مربوط است ولي نبايد با زياده‌روي در يك مهماني، اعتبارتان را به خطر بيندازيد. همچنين اگر از يكي از همكاران‌تان در يك جشن كاري، رفتار نامعقولي سر زد، محتاط باشيد و در روزهاي بعد با يادآوري آن او را خجالت‌زده نكنيد.

ويرايشگر زندگي را به دوستان خود معرفي كنيد:

آدرس  ما :

 

www.telegram.me/karafarin_iran

http://lifeeditor.blogfa.com

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد