۱۰ نكته براي اين‌كه دوستان بيشتري داشته‌ باشيد

۵ بازديد

اين ۱۰ نكته به شما براي دوست‌يابي كمك مي‌كند.

 

۱. خودتان باشيد

هيچكس يك آدم حقه‌باز را دوست ندارد. اگر خودتان نباشيد، در واقع اين شما نيستيد كه داريد با كسي دوست مي‌شويد، بلكه كسي كه داريد نقشش را بازي مي‌كنيد دارد با ديگران دوست مي‌شود. وقتي شما آنقدر با طرف مقابل صميمي شويد كه خود واقعي‌تان را نشان دهيد، ممكن است مورد استقبال واقع نشويد، چون آدمي كاملا متفاوت با چيزي كه وانمود مي‌كرديد هستيد. بگذاريد كسي كه مي‌خواهيد با او دوست شويد خود واقعي‌تان را بشناسد.

۲. از كساني كه مي‌شناسيد شروع كنيد

حتي اگر دوستان زيادي نداشته باشيد احتمالا افراد بسياري هستند كه آنها را مي‌شناسيد. با آشناها ارتباط برقرار كنيد و با دوستان قديمي كه مدت زيادي است آنها را نديده‌ايد تماس بگيريد. اهميت دوستانِ دوستان‌تان را فراموش نكنيد. ممكن است فقط از طريق ارتباط با دوستان‌تان و دوستان آنها، با افراد بسيار جالبي آشنا شويد. اگر از شما دعوت كردند با آنها بيرون برويد قبول كنيد؛ اگر در خانه بمانيد شانس آشنا شدن با افراد جديد را از دست مي‌دهيد.

۳. از فناوري كمك بگيريد

هر نوع گروه آنلاين بخواهيد در آن شركت كنيد را مي‌توانيد در اينترنت پيدا كنيد. خيلي از آنها گروه‌هاي محلي هستند كه براي فعاليت‌هايي هم برنامه‌ريزي مي‌كنند. مثلا وب‌سايت ليف‌لت (LeafLet) فضاي بسيار خوبي براي آشنا شدن با افراد جديد است. اين وب‌سايت داراي بخشي مربوط به رويدادهايي است كه مي‌توانيد در آنها شركت كنيد. از اين طريق مي‌توانيد با افرادي كه علايق و طرز فكري شبيه شما دارند آشنا شويد.

۴. فكرتان را باز كنيد

اگر هر جا مي‌رويد با ديدگاه انتقادي و قضاوت‌گرانه مردم را نگاه كنيد، احتمالا نمي‌توانيد دوستان زيادي پيدا كنيد. پذيراي افراد، عقايد، ديدگاه‌ها، موقعيت‌ها و در كل چيزهاي جديد باشيد. با اين روش مي‌توانيد دوستان جديد زيادي پيدا كنيد.

۵. سؤال بپرسيد

وقتي افراد جديدي را ملاقات مي‌كنيد درباره‌ي خودشان از آنها سؤال كنيد. نه فقط براي اين كه آنها را بهتر بشناسيد، بلكه علاوه بر آن با اين كار به آنها نشان مي‌دهيد كه زندگي آنها برايتان جالب است و آنها هم بيشتر به شما اعتماد مي‌كنند.

۶. اجتماعي باشيد

تنها راه آشنا شدن با آدم‌هاي جديد اين است كه اجتماعي باشيد و با آنها برخورد داشته باشيد. اگر نمي‌دانيد از كجا بايد شروع كنيد، عضو يك گروه اجتماعي يا يك انجمن شويد. كارهاي داوطلبانه انجام دهيد و دوره‌هاي مختلف را بگذرانيد. حتما در انجمن‌ها عضو شويد و اگر به مهماني‌ها دعوت شديد حتما برويد.

۷. تكيه‌گاه باشيد

اگر مي‌خواهيد دوستي داشته باشي، بايد خودتان هم براي او يك دوست باشيد. اين يعني وقتي دوستتان به شما نياز دارد بايد به او كمك كنيد. اگر دوستتان نصف شب زنگ زد و گريه‌كنان به شما گفت كه نامزدي‌اش به هم خورده، تلفن را قطع نكنيد. شايد شما هم خسته باشيد، ولي مطمئن باشيد او حالش از شما بدتر است. اينكه او به شما زنگ زده نشان مي‌دهد كه شما را دوست خودش مي‌داند، پس آن دوستي باشيد كه او انتظارش را دارد .

۸. در تماس باشيد

خيلي‌‌ها بعد از مدت كوتاهي ارتباطشان را با كساني كه با آنها آشنا مي‌شوند از دست مي‌دهند. اين روزها با اينترنت و ابزارهاي اجتماعي ديگر اين نگراني وجود ندارد. حتي مي‌توانيد دوستان قديمي‌تان را پيدا كنيد و دوباره با آنها ارتباط برقرار كنيد.

۹. عضو گروه‌هاي كاري شويد

شايد در محل كارتان گروه‌هايي باشند كه در زمينه‌هاي خاصي فعاليت دارند. مثلا ممكن است گروهي در ساعات ناهار پياده‌روي يا ورزش كنند. در فعاليت‌هايي كه در محل كارتان جريان دارد شركت كنيد تا با دوستان جديد زيادي آشنا شويد.

۱۰. زود اطلاعات ندهيد

هر چند بايد با دوستان نزديك‌تان كاملا روراست باشيد، نبايد زودتر از موقع مناسب اطلاعات زيادي راجع به خودتان لو بدهيد. اين كار معمولا براي طرف مقابل ناخوشايند است. وقتي او هنوز شما را خوب نمي‌شناسد، احتمالا دلش نمي‌خواهد جزئيات شخصي خاصي را درباره‌ي شما بداند. اين اطلاعات را تا رسيدن زمان مناسب با كسي در ميان نگذاريد.

ويرايشگر زندگي را به دوستان خود معرفي كنيد:

آدرس  ما :

 

www.telegram.me/karafarin_iran

http://lifeeditor.blogfa.com


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد