۴ دليل براي اينكه تجارت آنلاين سرمايه‌گذاري مطمئني است

۶ بازديد

در شروع هر كسب‌وكار آنلايني بايد بدانيم قرار است پول‌مان را در كجا و براي چه مقصودي سرمايه‌گذاري كنيم و با اين كار چه مقدار سود يا تجربه كسب مي‌كنيم و قرار است به كجا برسيم.

در ادامه به دلايلي اشاره مي‌كنيم كه شما را ترغيب مي‌كند به سراغ كسب‌وكار آنلاين برويد.

۱. پايين بودن هزينه‌هاي عمومي كسب‌وكار

اگر تجارت آنلاين به درستي راه‌اندازي شود، در طول كار نيز هزينه‌ي كمتري متحمل مي‌شويد. اين مسئله به‌خصوص در مواردي كه هزينه‌اي در رابطه با محصولات فيزيكي، توزيع، اجاره و موارد ديگر وجود ندارد، كاملا صدق مي‌كند.

بدون شك، ايجاد و توسعه‌ي محتوا از جمله موضوعاتي است كه در بحث تجارت آنلاين اولويت بيشتري دارد. اگرچه توليدِ محتوا، بهينه‌سازي براي موتورهاي جست‌وجو (SEO)، رسانه‌هاي اجتماعي و ديگر كانال‌هاي بازاريابي، نيازمند صرف هزينه و زمان هستند، اما در مقايسه با شركت‌هاي غير مجازي به منابع بسيار كمتري نياز دارند.

بدون شك، كاهش هزينه‌ها اغلب منجر به سوددهي بيشتر هم مي‌شود. هزاران روش منحصربه‌فرد در تجارت آنلاين وجود دارد كه از طريق كاهش دادن هزينه‌ها موجب جذابيت بيشتر اين نوع كسب‌وكار مي‌شود.

۲. بالا بودن انطباق‌پذيري با نيازهاي بازار

بازاريابي يكي از مهمترين مؤلفه‌ها در هر كسب‌وكاري است. يكي از دلايل جذابيت بازاريابي آنلاين اين است كه امكان رديابي و ارزيابي ميزان برگشتِ سرمايه در اين شيوه وجود دارد، درحالي كه معمولا در تجارت آفلاين امكان دسترسي به اين موارد به سرعت و سهولت امكان‌پذير نيست. در واقع با بهره‌گيري از ابزارها و داده‌هاي در دسترس، مي‌توانيد خيلي سريع خود را با شرايط وفق دهيد و هر زمان كه لازم باشد، استراتژي خود را تغيير دهيد.

اگر شما دو ايده‌ي جذاب و خوب داريد، اما نمي‌دانيد كدام يكي بهترين گزينه است، پيشنهاد مي‌كنيم هر يك از بخش‌هاي تبليغات، سيستم ارسال انبوه ايميل، صفحات و فرم‌هاي فروش و ديگر موارد را تقسيم كنيد و با يكي از روش‌ها و استراتژي‌هاي انتخابيِ خود امتحان كنيد.

با استفاده از سرويس گوگل آناليتيكس در گوگل كه آمار بازديدكنندگان يك وب‌سايت را نشان مي‌دهد، مي‌توانيد ميزان تغييرات واقعي و علاقه‌ي مشتريان را ارزيابي كنيد و هرگاه احساس كرديد يكي از استراتژي‌ها كارايي ندارد به سراغ روش بعدي برويد. اگر تعداد بازديدكنندگان پايين است، با استفاده از چند ترفند آن را افزايش دهيد.

خوشبختانه امروزه، به لطف افزايش تبليغات در رسانه‌هاي اجتماعي، هدف قرار دادن يك جمعيت خاص به كار ساده‌اي تبديل شده است. بنابراين، بهتر است جمعيتِ هدف را شناسايي كنيد و سپس خدمات و محصولات خود را به مخاطبانِ علاقه‌مند، ارائه دهيد.

كانال‌هاي بازاريابي زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد از مزاياي آنها استفاده كنيد. وبلاگ‌ها، پادكست‌ها، فيلم‌ها و رسانه‌هاي اجتماعي، ارسال انبوه ايميل و استفاده از كاغذ سفيد (سندي كه براي راهنمايي خوانندگان در درك يك مسئله، حل يك مشكل و يا اتخاذ يك تصميم تدوين مي‌گردد)، كتاب‌هاي الكترونيكي و خيلي چيزهاي ديگر از جمله مواردي است كه در معرفي و توسعه‌ي تجارت آنلاين خود، مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد.

به‌طور خلاصه، همه‌ي اين عوامل كمك مي‌كنند تا در كسب‌وكار آنلاين خود سازگاري بيشتري با نيازهاي بازار داشته باشيد. در تجارت آنلاين، خيلي سريع مي‌توانيد مشخص كنيد كدام روش درست عمل مي‌كند و كدام كارآيي ندارد و بر همين اساس استراتژي خود را مطابق با هدف به‌سرعت تغيير دهيد.

۳. انعطاف‌پذيري بيشتر

در كسب‌وكارهاي آفلاين، بايد فضايي حقيقي براي فروش محصول داشته باشيد. هرچند داشتن فضاي حقيقي مزيت‌هايي دارد، اما بالا بودن ميزان انعطاف‌پذيري در كسب‌وكارهاي آنلاين براي بسياري از سرمايه‌گذاران و كارآفرينان جذابيت بيشتري دارد.

در كسب‌وكار آنلاين، حتي مي‌توانيد از خانه هم كار خود را انجام دهيد. در واقع در تجارت آنلاين هركجاي دنيا كه باشيد مي‌توانيد به كارتان برسيد، فقط كافي‌ست به اينترنت دسترسي داشته باشيد. شايد كسب درآمدهاي بي‌دردسر براي بسياري از افراد تنها يك رؤيا باشد، اما برخي در واقعيت، به آن دست يافته‌اند.

اگر تجارت آنلاين به‌درستي طراحي و برنامه‌ريزي شده باشد، ممكن است شما نيازي به استخدام كارمند هم براي حفظ و نگهداري، پشتيباني و حتي توسعه‌ي زيرساخت‌هاي آن نداشته باشيد و حتي زمان زيادي را نيز به كسب‌وكار آنلاين خود اختصاص ندهيد.

بدين ترتيب، كسب‌وكارهاي آنلاين محبوب آن دسته از فعالان اقتصادي خواهد بود كه تمايل به سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف دارند و يا اينكه در جست‌وجوي مشاغلي هستند كه با انعطاف‌پذيري بيشتر به آنها امكان دهد تا وقت بيشتري را در كنار خانواده بگذرانند.

۴. پايين بودن ريسك سرمايه‌گذاري

يك سرمايه‌گذار زيرك، كاري نمي‌كند كه آينده‌ي تجارت آنلاينش با خطر مواجه شود. شما در هر زمان لزوما برنده نيستيد، اما با سعي و تلاش مي‌توانيد اقدامات پرخطر و ريسك سرمايه‌گذاري‌هاي غيرمعقول را كاهش دهيد.

در بسياري از بخش‌ها، كسب‌وكار آنلاين در مقايسه با تجارت آفلاين ريسك كمتري دارد. از آنجايي كه ميزان سازگاري و انعطاف‌پذيري در تجارت آنلاين بسيار بالاست، معمولا راه‌اندازي آن نيز هزينه‌ي زيادي ندارد. گاهي مي‌توان كسب‌وكاري شكست‌خورده را در مدت زمان كوتاهي به سوددهي رساند.

اصلا قصد نداريم بگوييم، امكان شكست در تجارت آنلاين وجود ندارد، بلكه منظور ما اين است كه در اين شيوه هر زمان احساس خطر كنيد، مي‌توانيد استراتژي كار را به‌سرعت تغيير دهيد و از اول شروع كنيد. راه‌هاي زيادي براي كسب درآمد آنلاين وجود دارد و يافتن مناسب‌ترين راه فقط از طريقِ تجربه امكان‌پذير است.

خريد و فروش كسب‌وكارهاي آنلاين بسيار ساده‌تر از آن‌ چيزي است كه در تصور شما وجود دارد. جزئيات زيادي براي فروش كسب‌وكاري وجود دارد كه نيازمند فضاي جغرافيايي و عملياتيِ پيچيده‌تري است. از آنجايي كه اين مدل تجارت وابسته به يك نقطه‌ي جغرافيايي نيست، انرژي كمتري نيز براي حفظ و نگهداري آن صرف مي‌شود و درنتيجه، سرمايه‌گذاران زيادي جذب كسب‌وكارهاي آنلايني مي‌شوند كه بسيار سودآور هم باشد.

در تجارت آنلاين انرژي كمتري صرف انجام ريزه‌كاري‌هاي حقوقي براي سرمايه‌گذاري مي‌شود و به همان نسبت نيز ريسك‌پذيري آن پايين‌تر است.

آغاز يك كسب‌وكار جديد در مقايسه با خريداري يك كسب‌وكار موجود

اكنون شما اين شانس را داشته‌ايد كه اصول ابتدايي و مزيت‌ سرمايه‌گذاري را در تجارت آنلاين ياد بگيريد. اگرچه، احتمالا هنوز در مورد شروعِ كار ترديد داريد و نمي‌دانيد بهترين گزينه، خريد تجارت آنلايني است كه از قبل وجود داشته يا راه‌اندازي يك نمونه‌ي جديد؟

راه‌اندازي يك تجارت جديد نيازمند زمان و سرمايه‌ي قابل‌توجهي است و همانطور كه مي‌دانيد موفقيت در هر كاري به دانش و تجربه‌ي شما در آن رشته بستگي دارد. نداشتن تجربه و شناخت از شيوه‌ي كار، گاهي باعث مي‌شود افراد بر روي يك شيوه‌ي خاص تعصبِ بي‌جا داشته باشند كه گاهي همين جانبداري يك‌سويه، موجب از بين رفتن فرصت‌هاي بالقوه مي‌شود.

دلايلي كه در ادامه به آنها اشاره شده است، نشان مي‌دهد چرا خريد تجارت آنلايني كه از از قبل موجود است، تصميم بهتري است:

  • كسب‌وكاري كه از قبل راه‌اندازي شده و به سوددهي رسيده است، در واقع امتحان خود را پس داده و مجبور نيستيد زماني را براي تست‌ كردن، تجربه‌ كردن و پيدا كردن راه‌تان به سوي سودآوري صرف كنيد.
  • وقتي به عنوان يك فرد جديد وارد كار مي‌شويد، بهتر مي‌توانيد اشتباهات مدير قبلي را متوجه شويد و با روش‌هاي خاص خود، به‌دنبال رفع اشكالات و خطاهاي فعلي مي‌رويد.
  • مي‌توانيد دانش و تجربه‌ي كافي براي ادامه‌ي كار را از همين كسب‌و‌كار فعلي به دست بياوريد.
  • سطح تجارت متناسب با ميزان دارايي شما تعريف مي‌شود.
و در پايان

در اين مقاله سعي كرديم دلايلي را با شما در ميان بگذاريم كه نشان مي‌دهد كسب‌و‌كار آنلاين، سرمايه‌گذاري مطمئني است.

هر كارآفرين و سرمايه‌گذار در ابتدا بايد در ابتدا بررسي كند كه چقدر زمان دارد و سرمايه‌اي كه مي‌تواند براي اين كار در نظر بگيرد، چقدر است.

همانطور كه پيش از اين نيز گفته شد، انطباق‌پذيري و انعطاف‌ در كسب‌و‌كارهاي آنلاين بسيار بالاست. خريد كسب‌وكار آنلايني كه از قبل وجود داشته است، مزاياي زيادي دارد و از طرف‌ ديگر اين شيوه از تجارت، به شما امكان مي‌دهد از منابع موجود بهترين نتيجه را كسب كنيد.

ويرايشگر زندگي را به دوستان خود معرفي كنيد:

آدرس  ما :

 

www.telegram.me/karafarin_iran

http://lifeeditor.blogfa.com

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد