شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چطور افزايش حقوق داشته باشيم؟

۵ بازديد

۱. باور داشته باشيد كه بيشتر از اينها مي‌ارزيد

اولين و مهمترين قدم اين است كه اين باور را در خود پرورش دهيد كه لياقت‌تان بيشتر از اينها است. وقتي اين كار را انجام دهيد مسئوليت‌هاي بيشتري بر دوش شما گذاشته خواهد شد و اين كليد داشتن درآمد بيشتر است.

۲. وظايف خود را بشناسيد

وقتي من فردي را استخدام مي‌كنم دقيقا مي‌دانم از او چه مي‌خواهم و بايد به چه چيزهايي دست پيدا كند. ممكن است آن فرد كارهاي ديگري انجام دهد، و شايد خيلي هم خوب از عهده‌ي انجام آنها بربيايد، اما تا وقتي كاري را كه من از او خواسته‌ام انجام ندهد، هيچ فايده‌اي ندارد و مثل اين است كه هيچ كاري نمي‌كند. شايد خيلي از شركت‌ها نتوانند به خوبي اين مسائل را به كارمندان‌شان منتقل كنند، پس بايد ببينيد رئيس‌تان واقعا چه مي‌خواهد و از شما چه انتظاري دارد و بعد دقيقا همان كار را انجام دهيد.

۳. هر كاري انجام مي‌دهيد به خاطر رئيس‌تان باشد

براي يك لحظه، خودتان را فراموش كنيد و به اين فكر كنيد كه چطور مي‌توانيد زندگيِ كاريِ فردي كه حقوق‌تان را تعيين مي‌كند، بهبود ببخشيد و سپس همان كارها را انجام دهيد. منظورم اين نيست كه چاپلوسي كنيد، مسلما هيچ كس تملق و چاپلوسي را دوست ندارد. منظورم اين است كارش را تأثير‌گذارتر و راحت‌تر كنيد.

۴. كارهايي را كه ديگران دوست ندارند، انجام دهيد

آيا كاري وجود دارد كه شما دوستش داريد يا در آن توانايي بالايي داريد ولي هيچ كس حاضر نيست آن را انجام دهد؟ سعي كنيد چنين وظايفي را در شركت قبول كنيد. فروش مي‌تواند مثال خوبي از اين دست باشد. خيلي از افراد فروش را دوست ندارند، اما در نهايت اين فروش است كه درآمدزايي مي‌كند.

۵. ارزش واقعي خود را پيدا كنيد

واقع‌گرا باشيد و روياپردازي نكنيد. با احتياط پرس‌و‌جو كنيد تا نرخ رايجي را كه در جامعه براي پُست شما وجود دارد، پيدا كنيد. اگر حقوقي كه به شما پرداخت مي‌شود كمتر از نرخ رايج است، تقاضاي اضافه‌حقوق كنيد ولي اگر قصد داريد كه شغل فعلي‌تان را حفظ كرد و بهبود ببخشيد، تقاضاي اضافه حقوق را به شكلي مطرح نكنيد كه رئيس‌تان تصور كند به او اولتيماتوم مي‌دهيد. فقط بايد نشان بدهيد كه براي پذيرش مسئوليت‌هاي بيشتر آماده هستيد. اگر متوجه شديد كه ارزش رايج كاري كه انجام مي‌دهيد بيشتر از اين نيست، بايد به فكر اقدامات ديگري باشيد.

۶. اگر مي‌توانيد، رد پول را دنبال كنيد

اگر كار شما نياز به تخصص خاصي ندارد، سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است به مراكز سوددهي سازمان، مانند مركز فروش يا تحويلِ كالا، نزديك شويد و نه پشتيباني و توسعه‌ي محصول. البته مي‌دانم كه توسعه‌ي محصول و ارائه‌ي خدمات در نهايت به سوددهي منجر مي‌شوند، اما رسيدن به پول در قسمت‌هايي كه مستقيما با آن سر و كار دارند آسان‌تر است.

۷. اگر نمي‌توانيد، پول و سوددهي را به خوبي درك كنيد

اگر مثلا گرافيست يا برنامه‌نويس هستيد و با توجه به حرفه‌تان، نمي‌توانيد به بخش فروش يا مديريت منتقل شويد، پس بهتر است با تيم فروش دوست شويد تا متوجه شويد كاري كه انجام مي‌دهيد چطور بر درآمدزايي شركت تأثير مي‌گذارد.

شايد بيشترِ هم‌رده‌هاي شما اين كار را انجام ندهند، اما شما سعي كنيد در هر حرفه‌اي كه هستيد به چگونگي درآمدزايي و افزايش سود شركت فكر كنيد. از دانش خود استفاده كنيد تا براي شركت‌تان سود بيشتري به ارمغان بياوريد.

۸. منحصر به فرد باشيد

خودتان را با همكاران‌تان مقايسه نكنيد. اول اينكه اين كار حرفه‌اي نيست و از آن مهم‌تر، داريد به رئيس‌تان مي‌گوييد كه با فلان همكار تنبل يا آن همكاري كه بيشتر از حقش پول مي‌گيرد، يكي هستيد. متاسفانه، با اين كار ارزش خودتان را پايين مي‌آوريد.

۹. آيا كار ديگري هست كه شركت‌تان بتواند براي شما انجام دهد؟

شايد فعلا شركت شما اين امكان را نداشته باشد كه حقوق‌تان را اضافه كند. بايد ابتدا در اين زمينه تحقيق و پرس‌و‌جو كنيد. آيا واقعا شركت در موقعيتي هست كه بتواند اين مقدار هزينه‌ي اضافي را تقبل كند يا نه؟ آيا مزاياي غير‌مادي ديگري وجود دارند كه بتوانيد از آنها برخوردار شويد؟ مثلا، كار كردن در خانه، اضافه كردن روزهاي مرخصي، يا حتي كاهش ساعات كاري در هفته. شايد بتوانيد براي به دست آوردن اين گونه مزايا مذاكره كنيد.

۱۰. ببينيد مشكل كارتان كجاست

اعتراف مي‌كنم وقتي خودم كارمند بودم، يكي از سخت‌ترين مسائل شنيدن انتقاد بود، حتي انتقاد سازنده. اما اگر قرار نيست اضافه حقوق بگيريد و نمي‌خواهيد به توصيه‌ي من كه آزادكاري (فريلنسري) است عمل كنيد، پس بايد از خود بپرسيد چه چيزي سدِ راه افزايش حقوق شما است. بايد اين كار را بعد از انجام مذاكره با رئيس‌تان انجام دهيد. سعي كنيد خوب ياد بگيريد، نقاط ضعف خود را اصلاح كنيد و مهارت‌هاي خود را افزايش دهيد، سپس دوباره براي مذاكره برگرديد.

دست به كار شويد

به من اطمينان كنيد. افرادي كه در كارشان صادق هستند و اقداماتي در جهت رشد و پيشرفت سوددهي شركت‌شان انجام مي‌دهند كمياب هستند. شما هم تبديل به يكي از اين افراد شويد و اگر حقوق‌تان افزايش پيدا نكرد شايد بهتر باشد شركت‌تان را عوض كنيد.

ويرايشگر زندگي را به دوستان خود معرفي كنيد:

آدرس  ما :

 

www.telegram.me/karafarin_iran

http://lifeeditor.blogfa.com

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد