شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

۲۰ نكته براي كسب درآمد در خانه

۵ بازديد
۱. سحرخيز باشيد


مواقعي كه در خانه كار مي‌كنم، پس از بيدار شدن از خواب، زير كتري را روشن مي‌كنم و به سراغ كارهايم مي‌روم، خيلي زودتر از زمان معمول آغاز ساعات كاري، و تا زماني كه به مشكلي بر نخورم و يا نياز به استراحت نداشته باشم، سراغ صبحانه نمي‌روم. من صبح‌ها را براي كار ترجيح مي‌دهم و ساعات اوليه‌ي صبح برايم خيلي پر بازده است.

  ۲. وانمود كنيد داريد به سر كار مي‌رويد

خود را طوري آماده كنيد كه انگار مي‌خواهيد برويد سر كار؛ در غير اين صورت احتمال اينكه سر از تخت خواب در بياوريد، زياد است.

۳. همانطور برنامه‌ريزي كنيد كه سر كار برنامه مي‌ريزيد

اگر در دفتر كار، صبح‌ها نوشتن و نامه‌نگاري‌ را انجام مي‌دهيد، در خانه هم همين كار را بكنيد. دقيقا مانند محل كار برنامه‌ريزي كنيد. با اين روش در عين اينكه كارهاي‌تان در خانه سريع‌تر انجام مي‌شود، تمركز روي وظايف آسان‌تر مي‌شود.

۴. مكان ويژه‌اي را براي كار كردن در نظر بگيريد

براي كار كردن يك مكان مشخص و هميشگي در نظر بگيريد. اين مكان مي‌تواند يك ميز، صندلي يا يك كافه‌ي محلي باشد. با اين كار چارچوب ذهني مناسب را براي كار كردن پيدا مي‌كنيد.

۵. در خانه نمانيد

من براي كار، از خانه خارج مي‌شوم. به كافه، رستوران يا هر مكان ديگري كه ميز و صندلي واقعي و امكان استفاده‌ از اينترنت را داشته باشد، مي‌روم. در اين مكان‌ها محيط كار برايم شبيه‌سازي مي‌شود. من در ميان سر و صدا، گپ و گفت افراد و موارد اين چنيني بهتر كار مي‌كنم تا در سكوت كامل. با اين كار شما از مواردي كه معمولا در خانه حواس شما را پرت مي‌كنند، فاصله مي‌گيريد. در خانه، من معمولا احساس مي‌كنم كه بايد اتاق را تميز كنم، لباسشويي را راه بيندازم، تلويزيون تماشا كنم و… .
همچنين در كافه‌ هم نمي‌خواهم از اين آدم‌هايي باشم كه مي‌آيند مي‌نشينند و تظاهر به كار كردن مي‌كنند در حالي كه دائما در اينترنت مي‌چرخند. من مي‌خواهم از آنهايي باشم كه در كافه كار واقعي انجام مي‌دهند.

۶. از شبكه‌هاي اجتماعي فاصله بگيريد


من همه‌ي شبكه‌هاي اجتماعي را از فهرست علاقه‌مندي‌هايم پاك كرده‌ام. در مواقع خستگي يا بروز مشكلات، حتي وقتي كه نمي‌خواهم، به طور ناخودآگاه سراغ آنها مي‌روم. شما ممكن است ساعت‌ها درگير شبكه‌هاي اجتماعي شويد، بدون اينكه متوجه باشيد (يا حتي بخواهيد). بنابراين بستن دروازه‌ي ورودي به اين شبكه‌ها، مرا متمركز بر كارم نگه مي‌دارد.

۷. متعهد به انجام كار بيشتر باشيد

من و همكارانم هر صبح جلسه‌اي داريم و در آن مشخص مي‌كنيم هر كس طي روز بايد چه كارهايي را به انجام برساند. مواقعي كه در خانه كار مي‌كنم، سعي مي‌كنم كمي جلوتر از برنامه پيش بروم. اين كار صداقت و وفاداري من را نشان مي‌دهد، زيرا اگر هم تمايلي به انجام كاري متفرقه داشته باشم، مي‌دانم كه حد معيني از وظايفم را انجام داده‌ام.

۸. در زمان‌هايي كه بيشترين بهره‌وري را داريد، كار كنيد

براي من بهترين زمان براي كار كردن، صبح زود و ديروقت در شب است. من اين را مي‌دانم و سعي مي‌كنم مطابق با اين مورد برنامه‌ريزي كنم. در عين حال يك موسيقي انرژي‌زا هم ضرري ندارد.

۹. بعد از ظهرها را به تماس‌ها اختصاص دهيد

صبح‌ها را صرف انجام كارهاي پرزحمت، بدون مزاحمت و حواس‌پرتي، كنيد. تماس‌هاي تلفني و ملاقات‌هاي مجازي را به بعد از ظهر موكول كنيد.

۱۰. براي خودتان يك محرك پيدا كنيد، مثلا نوزاد تازه متولد شده‌تان

هنگام كار در خانه، من بايد از دختر ۲۰ ماهه‌ام نگهداري كنم. اين مسئله غيرمنطقي به نظر مي‌رسد اما فشار مراقبت از دخترم، سرگرم كردن او و همزمان انجام كارهايم، باعث تمركز بيشتر من مي‌شود. وقتي دخترم خواب است يا مشغول بازي، من با بيشترين بهره‌وري كاري مي‌كنم.
به شكلي مشابه، اغلب افرادي كه برنامه‌ي كاري فشرده‌اي دارند، بهتر كار مي‌كنند، آنها ياد گرفته‌اند زمان‌شان را به بهترين شكل مديريت كنند. دغدغه‌ي دخترم، باعث مي‌شود من به ديگر عوامل رايج كه ذهن را منحرف مي‌كنند، مانند لباس‌هاي كثيف، روشن كردن تلويزيون، و ديگر امور مربوط به خانه، توجهي نكنم؛ وگرنه به هيچ كاري نمي‌رسم.

۱۱. از پيش برنامه‌ريزي كنيد

اگر قرار است در خانه كار كنيد، مطمئن بشويد همه‌ي كارهايي كه لازم است در دفترتان در محل كار انجام شوند، انجام داده باشيد، مثل كاري كه با مانيتور بزرگِ موجود در دفتر، بهتر و آسان‌تر انجام مي‌شود يا جلسه‌اي كه نياز به ملاقات با همكاران‌تان دارد. در آغاز هفته طوري برنامه‌ريزي كنيد كه در زمان مناسب، در مكان مناسب باشيد.

۱۲. از تكنولوژي براي برقراري ارتباط استفاده كنيد

از مواردي كه امكان كار از راه دور را فراهم كرده است وجود ابزارهايي است كه فاصله‌ها را از بين برده‌اند و ارتباط ميان همكاران و اعضاي تيم كاري را ممكن كرده‌اند. يافتن و استفاده از ابزار مناسب براي برقراري ارتباط با اعضاي تيم نقش مهمي در ثمربخشي كار شما دارد.
ما از اسلك (Slack) براي مكالمه، از ترلو (Trello) براي سازمان‌دهي كارها و اولويت‌ها، و از هنگ‌اَوتز (Hangouts) و وبِكس (Webex) براي ملاقات‌ از راه دور استفاده مي‌كنيم. يافتن مجموعه‌اي از ابزارها كه مناسب سبك كاري شما باشد، تأثير به‌سزايي در كار شما دارد.

۱۳. از موسيقي مناسب با شرايط و كارتان بهره بگيريد


براي كارها و زمان‌هاي مختلف با سطوح انرژي مختلف، پلي‌ليست‌هاي مناسب اختصاص دهيد و هميشه هنگام انجام آن كارها موسيقي مخصوص آنها را گوش دهيد. مثلا من وقتي نامه‌هايم را چك مي‌كنم نياز به موسيقي تند و گيراي رپ يا R&B دارم، اما زماني كه مطلبي مي‌نويسم آهنگ‌هاي تام پِتي (Tom Petty) را ترجيح مي‌دهم. يافتن موسيقي مناسب براي كارهاي مختلف (و سپس گوش دادن به آنها براي همان كار خاص)، تأثير چشمگيري در بهره‌وري كار من در خانه داشته است.

  ۱۴. از لباسشويي براي تعيين زمان استفاده كنيد

من از لباسشويي براي تعيين فرجه‌هاي كوتاه‌مدت استفاده مي‌كنم. مثلا هنگام كار روي يك مقاله، با خودم مي‌گويم بايد تا پيش از زمان خشك كردن لباس‌ها، بخش خاصي را تمام كنم. سپس فرجه‌اي ديگر براي زمان خاموش شدن لباسشويي و خارج كردن لباس‌ها تعيين مي‌كنم.

۱۵. موضوع را براي كساني كه همراه شما در خانه هستند، روشن كنيد

اگر هنگام كار در خانه افراد ديگري در خانه هستند، به آنها توضيح بدهيد كه در حال كار هستيد، حتي اگر اين طور به نظر برسد كه در حال پرسه زدن در خانه هستيد. يادتان باشد خرده‌كاري‌هاي گوناگون خانه، به راحتي مي‌توانند موجب حواس‌پرتي شما شوند.

۱۶. استراحت را فراموش نكنيد


زمان‌هاي استراحت مانند زمان‌ صرف ناهار، انرژي از دست رفته را جايگزين مي‌كنند. اگر فكر مي‌كنيد براي رسيدن به بهترين نتيجه بايد تمام زماني كه در خانه هستيد، كار كنيد، در اشتباهيد.

۱۷. با ديگران تعامل داشته باشيد

از خانه بيرون برويد و با انسان‌ها صحبت كنيد. سفارش قهوه، پيگيري كاري، و هر چيز مشابهي شما را سالم و معقول نگه مي‌دارد.

۱۸. غذاي‌تان را شب قبل آماده كنيد

وقتي در خانه هستيد، ميل به تهيه‌ي يك غذاي كامل و خوشمزه وسوسه‌تان مي‌كند. در يك روز كاري معمولي در محل كار، شما زماني براي اين كار نداريد. وقتي كه به تهيه‌ي غذا اختصاص مي‌دهيد در كارتان اثر مي‌گذارد. بنابراين من سعي مي‌كنم غذاي هر روز را، شب قبل تهيه كنم؛ درست مانند زمان‌هايي كه سر كار مي‌روم.

۱۹. زمان پايان كار را مشخص كنيد


اگر به طور تمام‌وقت و پيوسته در خانه كار مي‌كنيد، احتمال در هم تنيدن زندگي كاري و زندگي شخصي‌تان زياد است. براي حفظ تعادل ميان اين دو نيمه، تعيين حد و مرز مهم است.

۲۰. تلويزيون را روشن كنيد

پس از دانشگاه، من ۲ سال به عنوان نويسنده‌ي آزاد كار كردم. از ميان همه‌ي توصيه‌ها و راه‌هايي كه براي افزايش بهره‌وري كار در خانه كشف كردم، يكي از آنها پررنگ‌تر از بقيه‌ است: كانال ديسكاوري تلويزيون! شوخي نمي‌كنم. بگذاريد كانال ديسكاوري در پس‌زمينه با صداي كم در حال پخش باشد، و باور كنيد، همه‌ي كارهايتان انجام مي‌شود (دقيقا نمي‌دانم اين حُقه چرا و چطور جواب مي‌دهد، ولي گمان كنم بايد ربطي به بيگانگان دوران باستان داشته باشد)!

ويرايشگر زندگي را به دوستان خود معرفي كنيد:

آدرس  ما :

 

www.telegram.me/karafarin_iran

http://lifeeditor.blogfa.com

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد